30/12 - Lips of an angel - videon

Ja ni.. Det var inte igår.. Var ska man börja..?

Vi kan sammanfatta från jul tror jag..

Julafton, spenderade den hos mor och far med familjen ändå.. Mycket sjukdom i hela familjen Karlsson - Larsson - Åkerström, men det gick ändå.. :)
Förmiddagen spenderade jag ihop med min gamla dagmamma, har blivit tradition att åka dit och önska henne och hennes familj god jul innan lunchen - så även i år.
Sen var det dags för lutfisk och tomtegröt till lunch.. Trevligt trevligt - och gott! :)
Sen lång väntan på Kalle Anka´s jul, ryggläge i soffan framför det. Sen hjälpa till och förbereda inför julmaten..
Efter att den var uppäten, bortdukad och bortdiskad var det dags för kaffe åt de vuxna medans julklapparna delades ut.
Fick en hel del i år, hade verkligen inte räknat med det, kanske beroende på att man önskat sig två saker bara.. Men men.. Ser man det så gick man med vinst i år.. :P
Sen tog jag och M en promenad för att få lite frick luft och snacka lite i lugn och ro.. Det blir bara roligare och roligare att ha tjejsnack med henne, hon blir så stor! :)
Den årliga speldelen hemma i Gäveränge bestod av UNO i år.. Har varit Skip-boo sista åren, men nu körde vi en klassiker ist..
Sen var denna julafton till ända också.. Ett år kvar till nästa gång - tråkigt på ett sätt och skönt på ett annat..

Juldagen spenderades i mjukisbrallor hela dagen, fram emot fyra, fem hoppade man i duschen och svidade om till festkläder. Blev medbjuden till M av J.. Men skulle hem till henne och J och förvärma innan. Hela kvällen var hur kul som helst! Säkert ett 30 till 40-tal personer där hemma och man kände igen de flesta! Tror det bara var två ansikten jag aldrig sett förr.. Lyckad kväll! Men sen! Klev innanför mor och fars dörr vid halv fem.. Halv fem!! Sen när har Stina varit ute så länge?! Jaja.. Det var ju roligt så..

Annandagen. Sov till halv tio, klev upp, duschade och åkte till Gävle. Där spenderade jag lite tid åt skohyllan jag fick i julklapp, skruvade ihop den och gjorde snyggt. Packade upp och allt sånt där nödvändigt. Kvällen spenderades i soffan, tittandes på skräckis i trevligt sällskap.

Jobbat två dagar.. Sen nu i helgen har man inte gjort så mycket, mest tagit det lugnt.. Skönt..

Och imorgon är det nyårsafton.. Är bjuden på fest här i Gävle, ska dit. Fira in nyåret och hoppas på ett bättre 2008 än vad 2007 har varit..
Sammanfattningsvis i korta, väldigt stora drag...

Kvartal 1 - Bra, helt okej jobb ändå, bra på fritiden med allt..
Kvartal 2 - Pissigt! Rena helvetet faktiskt.. Men jag visade att jag trots allt är jäkligt stark ändå.. Om inte då så i efterhand.. *stolt*
Kvartal 3 - Helt okej.. Jobbaholic-varning dock.. Riktigt sliten.. Men det mesta var bra.
Kvartal 4 - Helt okej här också, trivs med jobbet, men med ett backslag i slutet. Fritiden: Stabil, men bra.. :)

Ja.. Sammanfattningsvis har jag hunnit med mycket, toppar som varit riktigt höga och dalar som varit så djupa att jag aldrig varit längre ner.. Men det ligger bakom mig nu - hoppas slippa det nu..

"No more champagne, and the fireworks are throu, here we are, me and you. Feeling lost and feeling blue..."



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0