18/11 - För dig

Dagen efter.. Fy satan vad min rygg värker! Benen är som urlakta sillar och fötterna skriker åt mig att sitta still så fort jag går..

Bortamatch igår mot Falun.. Blev inte som jag tänkt mig, har aldrig förlorat mot Falun förr om åren, men igår orkade vi inte med dom, Falun hade väldigt flyt med sina skott - vilket inte vi hade.. Golvet var snorhalt! Det är ingen ursäkt för våran del dock, lika halt för dom - men det var enerverande! Bara att lyfta på hatten och säga grattis till Falun, men tro mig.. Hemma i Ockelbo ska ni inte ha något att hämta.. ;)

Från hemsidan:

Falun för starka.
Ett decimerat Ockelbo förlorade den tidiga seriefinalen i damernas division III mot starka Falun med siffrorna 51 - 36. Matchen började bra för Ockelbo med en 5 - 0 ledning efter en trea av Annie och en tvåa av Malin men Falun svarade snabbt med 10 - 0 och släppte sedan aldrig in OBK i matchen. I Ockelbo var det mycket ring ut på skotten och det var endast Stina som hade flytet (fyra tre-poängare !). Plus dock för att tjejerna inte gav upp utan kämpade på trots underläget. Inför sista perioden var Faluns ledning nere i sex poäng men Ockelbos kondition räckte inte till för att orka gå ikapp. Ny match väntar nästa helg då BK Fajt kommer på besök till Bionärhallen.

Falu Basket - Ockelbo BK 51 - 36. 
Poängplockare Ockelbo: Stina Karlsson 12, Malin Rosén 8, Mai Le Thi 7, Annie Mellström 5, Ida Mellström 2, Chatrine Eriksson 2 och Jessica Franksson.
Bästa poängplockare i Falun var Mariana Hallin 11 och Sofia Hållmarker 10.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nog om det, bara att bita ihop och ta igen det sen..
Ja.. Vad ska ni göra idag då? Själv funderar jag seriöst på att plöja igenom alla Harry Potter-filmerna.. Känner för att fly verkligheten lite så där lagom mycket.. Slippa tänka så mycket.

Har fått ett häfte med resedagbok från Kina av K.. Ockelbo´s BK Framtidens ord och bilder från OS i Shanghai 2007.. Är så grymt imponerad av det här gänget! Åka till Kina och plocka hem ett OS brons åt Sverige.. Shit.. Tror inte det är många som fattar hur stort det är egentligen..
Till själva invigningen gick det bara att få tag på biljetter på svarta marknaden.. Priset? 5000kr!! 80 000 personer på läktarna. Kinas president invigde. Som talare hade man bjudit in Arnold Shwarzenegger, Jackie Chan, Colin Farell och Quincy Jones.. Bland andra!!
På avslutningen hade man anordnat ett fyrverkeri som gick på 8 miljoner. 8 Miljoner?! Det är helt sjukt! :)
Ryser så fort jag tänker på det - och när jag fick se I´s medajl.. Jag svär.. Jag fick måååånga tårar i ögonen.. Vilken bragd..
Bra jobbat allihop som var med! Hoppas ni kan åka till Grekland 2011!

Nä, nu ska jag snart starta film-maratonet.. :)

"I know I can"

"Låt mig vinna. Men om jag inte vinner, låt mig vara stolt över mitt försök."



image141

För dig - Lars Winnerbäck

Jag har sett varenda vrå av sveriges land
Jag har härjat runt i loger och på Grand
Jag har letat efter ro för min skakande hand
efter dig, efter dig, efter dig

Du är resan som jag velat ska ta fart
Du är gåtan som jag aldrig löser klart
Du är början på nåt nytt och nånting underbart
för mig, för mig, för mig

När hösten kommer och tiden gått för fort
När allt känns på rutin och redan gjort
Ska jag samla mina krafter och göra nånting stort
för dig, för dig, för dig

Jag är hög nu sen den dagen när du kom
Ja, jag är hög nu och kan inte somna om
Jag undrar om jag nånsin ska nyktra nån gång
med dig, med dig, med dig

Det sägs att kärlek lovar stort men håller tunt
Du kan kalla det förnuft men aldrig sunt.
Det är väl sagt av nån stackare som aldrig ramlar runt
med dig, med dig, med dig

Jag har vandrat som en vilsen stenstaty
Jag har vart på rymmen utan att ha nånstans att fly
Det här är slutet på resan och början på en ny
med dig, med dig, med dig

Kommentarer
Postat av: Emma

men ååh, jag vill oxå se alla dom filmerna :O
lyxig dag ;)

2007-11-18 @ 11:50:38
URL: http://tcd.bilddagboken.se
Postat av: Anne

Hehe, men erkänn att det är värt värken ;) Jag kommer hem nästa helg, den 1/12, kanske vi kan ses då?? Jag ska till O-bo då lör o se dammatchen... Kramar

2007-11-21 @ 13:47:46
URL: http://www.queenanne.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0